Dag van de palliatieve zorg 2013

(klik op de foto om 'm in groot formaat te zien)

Nabij en Acacia bouwden aan verbinding

In een stralende zon kwamen zaterdag 12 oktober, op de internationale dag van de palliatieve zorg, vrijwilligers van Nabij, teamleden van Acacia, betrokkenen en medewerkers van Pink Roccade bij elkaar op het terrein vóór Acacia.

Na een heerlijk drankje uit het koffie-karretje van Koffie-Ktje, is op het grasveld bij verpleeghuis Liduina, begeleid door kunstenaar Antoon Versteegde uit Volkel, een piramide van bamboe gemaakt. Het eindresultaat was zo’n 12 meter hoog.

Iedereen maakte één kleine piramide door bamboestokken met elastiek met elkaar te verbinden.  Daarna zijn alle persoonlijke piramides samengevoegd tot één grote piramide.

In elke kleine piramide, heeft ieder een lint bevestigd met een persoonlijke spreuk, wens of  gedachte, die de bouwer belangrijk vindt in de palliatieve zorg.

We hebben daarmee de verbinding tot uiting gebracht met de mens in de laatste levensfase én de onderlinge verbinding die nodig is om sámen voor de mens in de palliatieve fase te kunnen zorgen.

Na een gezamenlijke lunch heeft iedereen genoten van het Theater van de laatste dagen, een voorstelling waarin Nicolien Verbeek ons op ontroerende wijze, met veel humor liet zien wat goede palliatieve zorg is. Deze voorstelling heeft Nicolien ook ter gelegenheid van de opening van Acacia voor ons verzorgd.

Deze inspirerende dag werd mogelijk gemaakt door de ondersteuning van Pink Roccade die ons met een driejarig project ondersteunt en giften die uitdrukkelijk bedoeld waren voor de vrijwilligers.

Een foto-impressie

Telefoon contactgroep

Het nummer 06-13101376 is zeven dagen per week direct of per voicemail bereikbaar

Doneren?